29th noiembrie 2021
Home » Cum poate schimba rezultatele alegerilor o „simplă” reclamă personalizată în Facebook

Cum poate schimba rezultatele alegerilor o „simplă” reclamă personalizată în Facebook

de reporterpenet
Cum poate schimba rezultatele alegerilor o "simplă" reclamă personalizată în Facebook

Cum poate schimba rezultatele alegerilor o „simplă” reclamă personalizată în Facebook

Brexit-ul sau alegerea președintelui american, Donald Trump, sunt ultimele două mari evenimente vizate de presa de peste ocea, care a demarat o amplă investigație asupra modului în care firme precum AggregateIQ şi Cambridge Analytica au făcut uz de aceste reclame personalizate de pe Facebook, scrie Adevărul.

Revista ştiinţifică New Scientist prezintă, în ultimul său număr, un astfel de studiu ce detaliază acest proces, al cărui autor, Chris Sumner, este membru al unei fundaţii pentru protejarea dreptului la viaţă privată în mediul online. „Aceasta este prima dată când am putut observa toate etapele acestui proces”, afirmă Joanna Bryson, cercetător în domeniul Inteligenţei Artificiale în cadrul Universităţii Bath, din Marea Britanie.
În centrul acestei dezbateri se află procesul de „direcţionare psiho-grafică” – direcţionarea mesajelor unei campanii politice prin intermediul reţelelor sociale către anumite persoane pe baza personalităţii şi preferinţelor politice ale acestora, cu ajutorul unui volum imens de informaţii filtrat cu ajutorul inteligenţei artificiale.
Deşi reţelele sociale precum Facebook nu oferă explicit aplicaţiile pentru direcţionarea reclamelor politice către anumite persoane pe baza opiniilor lor politice, noul studiu arată cum această platformă poate fi exploatată astfel. Folosind o combinaţie între preferinţele personale ale indivizilor, informaţii demografice şi informaţiile provenite din sondaje este posibilă direcţionarea precisă a mesajelor politice. Acest fapt poate avea un impact semnificativ asupra succesului unei campanii electorale.
„Maşinile de propagandă ce au la bază inteligenţa artificială sunt eficiente. În realitate, nu este nevoie de influenţarea unui număr imens de oameni, doar câteva puncte procentuale sunt suficiente pentru determina rezultatul unei alegeri”, susţine Chris Sumner, din cadrul fundaţiei Online Privacy Foundation.
Pentru a înţelege mecanismele acestui proces complex de direcţionare psiho-grafică, Chris Sumner şi colegii lui au creat o serie de experimente prin care au reuşit să recreeze acest proces.

http://adevarul.ro/tech/internet/primele-dovezi-demonstreaza-reclamele-personalizate-facebook-schimba-rezultatele-alegerilor-1_597e7a135ab6550cb8a14eb3/index.html

Ar putea sa te intereseze

Lasa comentariu

* Folosind acest serviciu iti dai acordul ca site-ul nostru sa stocheze datele tale pentru a putea raspunde cerintelor.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site foloseste cookies pentru o experienta cat mai placuta a utilizatorilor. Nu stocam si nu folosim datele tale personale, decat daca optezi pentru newsletter, sau sectiunea de comentarii, pentru a putea sa-ti raspundem, sau sa-ti trimitem cele mai noi articole. Presupunem ca esti de acord cu acest lucru, dar, poti sa alegi Accept Citeste mai mult