28th aprilie 2024
Home » Drogurile in aviatie! de Cezar Osiceanu …

Drogurile in aviatie! de Cezar Osiceanu …

de reporterpenet

Droguri in aviatie? Dumnezeule, nu cred! Aceasta este o reacție normala a oricărui om normal la cap dar vorba lui Andrei Gusa – ce mai este si mai ales cine mai este azi normal?!

Ziarul englez The Sun a publicat deunăzi un șir de articole pe tema unui pilot al companiei British Airways care a fost gasit la controlul inopinat ca fiind, doar, sub influența drogurilor – in speța a cocainei!

Dacă la noi polițiștii au devenit dealeri si consumatori de droguri ce sa le cerem celorlalți, se întreba Sorin Rosca Stanescu in urma scandalurilor dezvăluite de presa si acoperite bine de ministerul de interne (ca de obicei!). Ziariștii englezi au reușit sa publice pana si mesajele text ale pilotului respectiv către o colega stewardesă si pe lângă spumoasele cuvinte te întrebi cum un om cu o asemenea responsabilitate profesională poate încalca deliberat interdicția de folosire a drogurilor impusă in întreaga aviatie mondiala!

Pe langa faptul ca zborul respectiv a fost anulat provocând o paguba de peste 100.000 euro – plus procese cu pasagerii, etc etc cazul in sine trage un semnal de alarma major atât in industrie cât si in restul societății.

Pana acum douăzeci de ani de zile toate companiile naționale aveau Cabinete medicale proprii pe unde Volens nolens erau obligat sa treacă toț personalul aeronavigant pentru verificări minime obligatorii. Acolo ți se luau pulsul si tensiunea, se verificau starea generală de sănătate si existența celor 2 perechi de ochelari de vedere pentru cel care era înregistrat ca având nevoie, dar mai ales erai testat pentru alcool si semnai ca ești ok pentru zbor. Apoi au venit corporatiștii in Aviatia civilă si s-a ales praful de multe lucruri bune si sănătoase.

Așa s-au închis si eliminat cabinetele companiilor, s-au scos total verificările medicale înainte de cursa si alcooltestul, s-au redus la minimum verificările medicale anuale reducându-se si baremele de sănătate. Scoțându-se de exemplu testarea psihologică specializată in aviatie, aceasta a dus la cazul dezastrului provocat de copilotul companiei Germanwings care se susține ca ar fi prăbușit intenționat un Airbus 320 cu tot cu pasageri, copilot cu probleme la mansarda si aflat sub tratament specializat .

Tot gratie corporatiștilor ajunși in aviatie fără nici o legătura cu domeniul, in Anglia stewardesele erau trimise la medicul de familie pentru vizita medicală si nu la centrele medicale specializate iar exemplele pot continua.

Tradițional se spune alcoolul era problema majora a aviatorilor civili si militari intr-o proporție majora conform unor studii medicale făcute prin diverse tari dar acum drogurile le dau acestora târcoale din ce in ce mai des.  In România a fost descoperit un singur caz in rândurile pilotilor si mai multe in cel al însoțitorilor de bord. Din punct de vedere procedural un pilot odată descoperit pozitiv la drugtest el își pierde doar temporar licența medicală in rest nefiind nimic prevazut de genul amenda etc.

Autoritatea Aeronautica Civilă Romana nu se cunoaște a fi executat vreun control de tip alcool test sau drugtest in timp ce după cazul de la British Airways controalele s-au întețit in Europa de Vest.

Împreuna cu regretatul Dr neurolog si specialist in medicina aeronautica recunoscut internațional, Virgil Baloescu, imediat după momentul când primul caz fusese deja descoperit in România, discutasem despre efectuarea unui program național aeronautic pentru prevenirea si combaterea fenomenului.

O prima măsura propusă pentru cel confirmat ca fiind pozitiv la testul antidrog era aceea de a i se suspenda imediat licența medicală pana când va fi declarat ca fiind complet “curat” de către minim doua laboratoare independente si specializate. Pe perioada suspendării cel vinovat trebuia sa faca dovada urmării unui program specializat creat si organizat de către Institutul Național de Medicina Aeronautica si Agenția Naționala Antidrog
Alta măsura era aceea de a fi ridicată pe viața licența de pilot in cazul celui care a provocat un accident aeronautic fiind sub influența substanțelor interzise

Introducerea unui control alcooltest si drugtest efectuat pe aeroporturile din România lunar, inopinat si prin rotație era o alta măsura menită sa creeze o stare de siguranța si încredere publica in Aviatia civilă din România.  Din nefericire dispariția prematura a dr-ului Baloescu – căruia i se mai spunea si “neurologul înaripatilor”, a blocat promovarea acestui proiect.

Apariția unor droguri sintetice ce conduc la dependentă direct după prima doza, problemele tipice aviației : programul de munca infernal (opt zile consecutive de munca, 5-7 zile libere pe luna, 12-14 ore de munca zilnică plus timpul de deplasare la si de la serviciu, etc), condițiile de munca extrem de grele, lipsa timpului de decompensare impreuna cu familia, stresul acumulat, inexistenta unor programe de decompensare fizica si psihica, nivelul veniturilor, etc etc fac din pilot o tinta vie pentru dealerii de droguri iar de aici încolo …!

Acum ca am identificat cauzele, mijloacele, tințele si modurile de acțiune se pune întrebarea normala ce este de făcut? Nu de către autoritățile romane care sunt dovada nu a unui stat eșuat ci a unui stat haos, ci de către noi! Da. noi ăștia mulți care votam, plătim taxe si impozite ca polițiștii sa devină dealeri si consumatori, magistrații sa “spele” polițiștii corupți si incompetenți, si care ne lăsam mințiți cu sloganuri de genul “România educata”, “PNRR”, “UE”, etc etc.

Tu cititorule ce vei face acum?

Ar putea sa te intereseze

Lasa comentariu

* Folosind acest serviciu iti dai acordul ca site-ul nostru sa stocheze datele tale pentru a putea raspunde cerintelor.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site foloseste cookies pentru o experienta cat mai placuta a utilizatorilor. Nu stocam si nu folosim datele tale personale, decat daca optezi pentru newsletter, sau sectiunea de comentarii, pentru a putea sa-ti raspundem, sau sa-ti trimitem cele mai noi articole. Presupunem ca esti de acord cu acest lucru, dar, poti sa alegi Accept Citeste mai mult