Datele prezentate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) au arătat că în primele 9 luni ale anului 2017, tranzacțiile cu mașini rulate pe plan intern (reînmatriculările) au ajuns la un număr de 360.635 de unități, atingându-se astfel un nou record.
În acest context, Ministrul Mediului a declarat că în luna martie va fi reintrodusă taxa de poluare pentru autovehicule, pe care o definea ca fiind o „metodă” și nu o taxă.
In baza acestora am solicitat să-mi se comunice următoarele:
1. Care este stadiul elaborării actelor normative care stau la baza acestei metode de taxare?
2. În baza căror criterii se va calcula aceasta taxă auto (capacitate cilindrică, norma de poluare, anul de fabricaţie sau emisiile de CO2) şi care este valoarea acesteia?
3. Dacă vizează toate maşinile care sunt înmatriculate în acest moment în România?
4. Va fi aplicată taxa o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului sau va fi o taxă anuală, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul?