Este singurul tronson de cale ferată care străpunge Munţii Bucegi până într-un anumit punct, pentru că lucrările au fost abandonate odată cu începerea războiului mondial, scrie Adevărul, ediția de Târgoviște
Vorbim despre celebrul tunel construit de CFR în 1913, care avea menirea de a descongestiona nodurile de cale ferată Bucureşti şi Ploieşti şi pentru scurtarea rutei dintre vestul şi nordul ţării prin Predeal, printr-o legătură directă între staţile Titu şi Sinaia, prin Târgovişte, Pietroşiţa şi Moroieni.

Proiectul a prevăzut străpungerea Munţilor Bucegi, în zona Păduchiosul, pe o distanţă de 5.918 metri.

ÎNCHISĂ PENTRU NERENTABILITATE

Ruta este nefolosită acum, după ce Miniserul Transporturilor a închis-o. Asta, în condiţiile în care CFR a investit acolo 2,5 milioane de euro pentru consolidarea malurilor Râului Ialomiţa. Aproape 600 de călători de pe ruta Târgovişte – Pucioasa – Fieni – Pietroşiţa au rămas, de la 15 mai 2013, fără tren.
Secretele tunelului de tren din Bucegi. Care a fost scopul proiectului uriaş menit să străpungă munţii dintr-o parte în alta
Autorităţile spun acum că de la 1 octombrie 2015 ar putea redeschide linia CFR Târgovişte – Pietroşiţa. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, aflat într-o vizită de lucru în Dâmboviţa. Ministrul crede că această rută este foarte importantă pentru dâmboviţenii din zona de nord.
„Am avut o discuţie cu directorul general de la Calea Ferată de la CFR Călători, Iosif Szentes. Domnia sa mi-a comunicat că, de la data de 1 octombrie, două perechi de trenuri vor veni pe această relaţie şi vor intra pe secţia aceasta de circulaţie. Ea a fost la privaţi, care s-au retras, iar acum trebuie să găsim soluţii. E un termen (n.r. – 1 octombrie) pe care mi-l asum eu. Sper să fie, şi dacă nu, asta înseamnă că unii dintre colegii mei vor avea discuţii neprincipiale”, a spus ministrul Transporturilor.

CARE ESTE PRIMA CALE FERATĂ DIN ROMÂNIA

Cea mai veche linie de cale ferată de pe actualul teritoriu românesc a fost construită în perioada 1846 – 1854 pe traseul Oraviţa – Răcăjdie – Iam – Bela – Crkva (Biserica Albă) – Baziaş, cu o lungime de 52 km. Pe actualul teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe 20 august 1854 şi făcea legătura între Oraviţa (în Banat) şi Baziaş, un port la Dunăre.
Linia a fost folosită iniţial doar pentru transportul cărbunelui din mina Anina la Dunăre. De la 12 ianuarie 1855 linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a Imperiului Austriac. După diverse îmbunătăţiri tehnice la linie în următoarele luni, relaţia Oraviţa – Baziaş a fost deschisă pentru traficul de pasageri la 1 noiembrie 1856, potrivit wikipedia.org.